2007年11月27日星期二

11月27日狀況

昨天5點便起床去行步,7點便出發出瑪麗。8時去正式入了院,第一次住私家覺得設備環境是好了很多,最高層及大海景,不過食物跟護士服務其實差不多。抽完血就一直躺著,3時多才換衫做膽鏡。推到下面等了個多小時才到我,先噴麻醉藥入我喉嚨,再打鎮靜劑等入我靜脈,俯身攤著之後甚麼事都不知道。直至護士說做完了要我轉身才醒過來。身體沒有甚麼異樣,只是雙腳無力,牙骨張合時不舒服。醫生說膽及膽管沒有事,白費了金錢時間及氣力,而且空肚沒吃東西24小時以上。

問過醫務社工可以申請傷殘津貼每月一千一百元,其他基金都不合適申請。儘管你們很努力幫助我,不過我覺得總要想想以後如何自立。

6 則留言:

Unknown 說...

hey, at least the ducts are alrite, keep it up!!

Fionalonlon 說...
此留言已被作者移除。
Fionalonlon 說...
此留言已被作者移除。
Fionalonlon 說...

Keep up your good spirits, and I hope walking and meditation will help! Will see you soon too, on 29th. Here's a poem (rather a lullaby) that I really want to share with you:

OH! hush thee, my baby, the night is behind us,
And black are the waters that sparkled so green.
The moon, o’er the combers, looks downward to find us
At rest in the hollows that rustle between.
Where billow meets billow, there soft be thy pillow;
Ah, weary wee flipperling, curl at thy ease!
The storm shall not wake thee, nor shark overtake thee,
Asleep in the arms of the slow-swinging seas.

匿名 說...

波神,

剛從外地回來,從阿軒佢地口中得知你精神好好,樂觀面对,我地都比較放心 ^_^, keep it up!!

要相信這只是生命中一段小波折,有你堅強的意志和積極的信念,再加上我地一班friend的支持,你必能闖過這一關.

Derek & Eva

匿名 說...

波神,

從朋友口中得知港大有位專醫腫瘤的中醫叫吳錦教授, 聽說他有成功的例子. 真的可以考慮一下, 他的電話是2581 9958. 他是用中西醫結合治療的. 如需要更多資料, 可以電郵給我.

志偉